Up-to-date voorraad en productinformatie

Met de voorraadkoppeling van Droplink kunt u automatisch uw producten importeren bij uw leverancier en deze bijwerken in uw webwinkel zodat u altijd de juiste voorraadstatus en prijzen hanteert. Nieuwe producten worden geïmporteerd en reeds bestaande producten worden waar nodig bijgewerkt. Hierdoor heeft u altijd een actuele productcatalogus; producten die niet meer leverbaar zijn worden automatisch uitgeschakeld. Daarnaast is het ook mogelijk om prijzen te updaten en varianten als levertijden bij te werken. 

Heeft u reeds bepaalde groothandels producten in uw assortiment? Ons systeem koppelt deze producten aan de hand van hun SKU-nummer. Zo worden, waar nodig, ook uw reeds bestaande producten bijgewerkt. 

Automatische orderverwerking

Orders kunnen automatisch geëxporteerd worden naar uw leverancier. Afhankelijk van de mogelijkheden van uw leverancier kan dit proces volledig worden geautomatiseerd. Dit bespaard niet alleen tijd, maar voorkomt ook fouten door het wegnemen van handmatige acties. Het doorgeven van een order is op vele manieren mogelijk en zullen wij altijd afstemmen met uw leverancier. 

Verwerken van verzendgegevens

Heeft uw leverancier verzendgegevens beschikbaar? Met Droplink kunnen deze gegevens automatisch worden ingelezen en worden verwerkt in uw Lightspeed webwinkel.

Voordelen van onze leveranciers koppeling:

  • Eenvoudig uw assortiment uitbreiden door middel van de product import
  • Volledige product informatie inclusief teksten en afbeeldingen
  • Assortiment selectie mogelijk door middel van categorie selectie
  • Mogelijkheid om productvarianten aan te passen
  • Up to date product en voorraadinformatie
  • Uw eigen Droplink account met een eenvoudige en overzichtelijke interface
  • Automatische orderexport
  • Automatische import van verzendgegevens

Hoe werkt het?

API leveranciers koppelingDe meest gebruikte manier is het inlezen van een XML of CSV productfeed van uw leverancier. Droplink importeert deze feed, en controleert deze op wijzigingen, waarna de wijzigingen naar uw Lightspeed webshop worden doorgezet. Zodat nieuwe producten gelijk in uw webshop staan en reeds bestaande producten waar nodig worden bijgewerkt. U hoeft dus niet meer handmatig producten toe te voegen en u hanteert altijd de juiste voorraadstatus van producten.

Geplaatste orders kunnen we automatisch doorgeven aan uw leverancier. Uw leverancier levert vervolgens de bestelling bij u of uw klant. Daarnaast kunnen eventuele beschikbare verzendgegevens (track & trace) worden ingelezen en verwerkt richting uw Lightspeed webwinkel.

Wat u wel en niet geautomatiseerd wilt hebben kunt u zelf aangeven tijdens de intake van uw project. Voor elke koppeling analyseren wij de mogelijkheden en adviseren we op maat.

Zodra wij de koppeling gereed hebben ontvangt u van ons een Droplink account. U inloggen op uw eigen Droplink account om onder andere uw productimport in te zien en alle orders te bekijken. In uw Droplink account kunt u ook een productselectie maken op basis van een categorie selectie.

Neem nu contact met ons op en laat u informeren over de mogelijkheden

Liever direct geholpen, bel ons op 020 – 261 26 90 (bereikbaar op werkdagen tussen 10:00 en 18:00)